Warte uwagi

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

LO okiem kamery

Nowoczesne pracownie

Licealiści zwiedzili Brukselę i Parlament Europejski

Licealiści w składzie: Bogumiła Mikuszewska, Justyna Wiklińska i Łukasz Stankiewicz wygrali konkurs wiedzy o Unii Europejskiej i na zaproszenie europosła Bogdana Zdrojewskiego, w dniach 23-27.09.2018 r., zwiedzili Brukselę i siedzibę Parlamentu Europejskiego!
Relacja Bogumiły i Justyny:
"Pierwszego dnia płynęliśmy po kanałach Brugii. Zwiedziliśmy też średniowieczne centrum tego miasta. Aktywne zwiedzanie zakończyło się przystankiem w hotelu "Opera", w którym zostawiliśmy bagaże i mieliśmy kilka chwil na wytchnienie. Wieczorem udaliśmy się na kolację we włoskiej restauracji "Altro Mondo", a następnie wyruszyliśmy na wieczorny spacer po Brukseli, m.in. przeszliśmy galerią św. Huberta.

Uczeń LO na Kongresie Młodych Matematyków

Relacja Pawła Balawendera:

„Gdy na początku czerwca prof. Tutka zaproponowała mi zgłoszenie się na Kongres Młodych Matematyków, nie spodziewałem się, że coś z tego wyjdzie. Jakie było moje zaskoczenie, gdy okazało się, że spośród dwunastu zaproszeń przeznaczonych dla uczniów Dolnego Śląska, jedno zostało przyznane mi.
W porę dosłałem wszystkie potrzebne dokumenty i 20 września o 8:30 stawiłem się na Dworcu Głównym we Wrocławiu, skąd wyruszyłem w dalszą podróż do Lublina. W programie kongresu były wykłady - oprócz tych głównych, prowadzonych przez tak znamienitych naukowców (jak profesorowie IM PAN), w piątek i sobotę odbywały się również odczyty uczestników. Nie były one tak wyczerpujące jak te pierwsze, jednak zdarzały się wyjątki. Wspomnieć można o wystąpieniu kol. Filipa Rękawka, który prezentował opisane przez siebie tzw. trójkąty Kappa - jest to wyjątkowo świeży twór.

Sukcesy jeździeckie uczennicy LO!

Aleksandra Chmielińska - maturzystka Liceum Ogólnokształcącego w Strzegomiu, mimo natłoku nauki, nadal realizuje swoje marzenia i pasje. Wraz ze swoim nowym koniem Huzarem zdobyła na zawodach krajowych, tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego, I miejsce w Facimiechu (na poziomie 1 gwiazdki). Tydzień później kolejnym owocem ciężkiej pracy było uzyskanie w Morawie tytułu wicemistrzyni Dolnego Śląska w kat. Juniorów.
Z kolei pod koniec września Ola walczyła w Baborówku. W Finale Pucharu Polski zajęła VI miejsce. Zawodniczka brała również udział w zawodach międzynarodowych na poziomie 1 gwiazdki, walcząc z bardziej doświadczonymi zawodnikami uzyskała wysokie VII miejsce.

Licealiści na Zlocie Klas Mundurowych

Na początku września we Wrocławiu odbył się IV Centralny Zlot Klas Mundurowych. W zawodach sportowo – obronnych udział wzięło 14 placówek.
Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego reprezentowali uczniowie klas mundurowych: Justyna Wenek, Zuzanna Mikołajczak, Radosław Turowski, Bartosz Duszak, Wojciech Bobel, Karol Dolecki, Jakub Burkiewicz, Sebastian Goldian, Marcel Zabijak.
Zawody rozpoczęły się spotkaniem na placu apelowym, na którym uroczyście przywitano wszystkie drużyny. Uczestnicy zawodów brali udział w czterech konkurencjach:
marszobiegu zespołowym (3km), strzelanie z karabinka 5,6 mm KBKS, rzut granatem oraz częściowe rozkładanie i składanie na czas KBK AK.

Licealna lekcja historii w Centrum Muzealno-Turystycznym "Włodarz"

Początek września minął wszystkim klasom pierwszym pod znakiem dobrej zabawy, integracji i nauki. Tego dnia spotkaliśmy się o godzinie 8.45 w holu szkolnym. Po sprawdzeniu obecności wyszliśmy do autobusów mających dowieźć nas do celu naszej wycieczki - miejscowości Jugowice. Podróż mijała spokojnie, większość bawiła się przy dźwiękach puszczanej z głośnika muzyki. Przyjechaliśmy na miejsce – do Centrum Muzealno-Turystycznego „Włodarz”. Wtedy dopiero zdaliśmy sobie sprawę z tego, gdzie jesteśmy - w miejscu przepełnionym ciekawą historią, związaną z II wojną światową. Kolejno (w grupach) weszliśmy do ciemnego korytarza kompleksu „Riese”, z którego biło chłodem i pachniało wilgocią. Z opowieści naszego przewodnika dowiedzieliśmy się, że „Włodarz” to najbardziej tajemnicza i największa część projektu kanclerza III Rzeszy. Nad jego budową pracowali więźniowie filii obozu koncentracyjnego Gross-Rosen. Po wysłuchaniu ciekawych opowiastek i ciekawostek, którymi podzielił się z nami przewodnik, udaliśmy się do łódek, dzięki którym przeprawiliśmy się na miejsce kończące naszą przygodę ze sztolnią.

Licealne zajęcia w wyremontowanej hali sportowe LO!

Dobiega końca modernizacja hali sportowej LO. Nowy parkiet, okna, centralne ogrzewanie, nagrzewnice, prysznice, a także nowa aranżacja salki bokserskiej i salki fitness - to tylko część inwestycji, które zostały zrealizowane. Modernizację najważniejszej części obiektu udało się dokończyć przed rozpoczęciem roku szkolnego, dlatego uczniowie, już od początku września, mają zajęcia wychowania fizycznego w budynku hali LO. Na jednej z lekcji, na zaproszenie dyr. Tomasza Marczaka, pojawili się goście: starosta świdnicki Piotr Fedorowicz, burmistrz Strzegomia Zbigniew Suchyta, wicestarosta Zygmunt Worsa oraz dyrektor Wydziału Inwestycji Łukasz Pełka. Była to świetna okazja do sprawdzenia funkcjonalności inwestycji, z której codziennie korzystają licealiści. Goście pokusili się nawet o kilka rzutów do kosza oraz strzałów na bramkę.
W trakcie realizacji jest jeszcze wymiana pieca (z węglowego na gazowy) oraz renowacja sauny.

Litewskie podróże licealistki - relacja

Na początku lipca, jako laureatka konkursu recytatorskiego, wraz z moim opiekunem merytorycznym - panią Małgorzatą Kucharską, miałam okazję uczestniczyć w sześciodniowej wyprawie na Litwę. Była ona ufundowana i zorganizowana przez Stowarzyszenie Odra-Niemen oraz wsparta dotacją z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ideą projektu było uczczenie wydarzeń związanych z „74 Rocznicą Operacji Ostra Brama”, poprzez wyprawę śladami polskich miejsc pamięci na Litwie.
Miałam okazję wejść w skład czterdziestoosobowej grupy laureatów (uczestników wyjazdu) różnych konkursów historycznych i literackich.
Organizatorzy wyjazdu tak oto w liście przewodnim określili jego cele:
„Wyprawa ma charakter bezpośredniego dotknięcia śladów tamtych wydarzeń, integracji międzypokoleniowej, możliwości rozmów ze świadkami historii i spotkań z Rodakami z Wileńszczyzny - pokolenia weteranów i polskiej, wileńskiej młodzieży. W ramach wyjazdu jest też zaplanowane zwiedzanie Wilna pod kątem jego polskich śladów kulturowych”.

KARTA SZKOLNA Santander Bank Polska S.A.

BEZPIECZNA SZKOŁA
NOWOCZESNA SZKOŁA

Nasza szkoła uczestniczy w Programie Karta Szkolna, realizowanym przez Santander Bank Polska S.A.

Cele projektu

 Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w szkole.
 Promocja nowoczesnej szkoły.
 Edukacja ekonomiczna.
 Wsparcie aktywnych szkół.

Podstawowym celem projektu jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa w placówkach edukacyjnych przez uniemożliwienie osobom nieuprawnionym wstępu na ich teren. Jest to możliwe dzięki instalacji systemu kontroli dostępu obsługiwanego przez karty zbliżeniowe. Karty wyprodukowane i dostarczone przez bank, służą jednocześnie jako identyfikator szkoły, gdyż widnieją na nich elementy wyróżniające – zdjęcie, nazwa i logo szkoły.

Narodowe Czytanie "Przedwiośnia" w LO im. Stefana Żeromskiego

„To dopiero przedwiośnie nasze. (…)
Wierzymy, że doczekamy się jasnej wiosenki naszej…”

(Przedwiośnie, S. Żeromski)

W sobotę 8 września w całej Polsce odbyła się akcja propagująca czytanie literatury narodowej. W odpowiedzi na zaproszenie Pary Prezydenckiej oraz list Prezydenta RP Andrzeja Dudy, stanowiący zachętę do lektury „Przedwiośnia”, w strzegomskim Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Żeromskiego akcję czytelniczą zapoczątkowaliśmy już w piątek (7 września). Narodowe Czytanie odbyło się w najbardziej reprezentatywnym miejscu naszego liceum – w szkolnej auli. Przygotowaliśmy skromną, ale wymowną oprawę, na którą składał się: mównica z logo szkoły i model popiersia patrona naszego liceum. Stanowi on pamiątkę po przygotowaniach do wykonania granitowego pomnika autorstwa Jerzego Zyska. Warto przypomnieć, że jego odsłonięcia dokonano z okazji 50-lecia nadania szkole imienia Stefana Żeromskiego w trakcie zjazdu absolwentów LO.